Renesans słowa: Fenomen podcastów

Podcasty rosną w siłę. Już co czwarty użytkownik polskiego internetu słucha audycji udostępnionych w sieci. Jak to możliwe, że w coraz bardziej obrazkowym świecie słowo przeżywa swoisty renesans?

1. Pogłębianie wiedzy i rozwój
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Tandem Media w sierpniu zeszłego roku, 46% ankietowanych słucha podcastów w celu poszerzenia wiedzy o świecie, a kolejno 28% i 27% szuka w audycjach tematów dotyczących ich hobby oraz pogłębienia wiedzy specjalistycznej. Podcasty, co można wywnioskować, dla wielu osób spełniają funkcję edukacyjną. Są także świetną platformą dla osób, które są chłonne wiedzy, lecz nie mają możliwości bądź zasobów by poszerzać horyzonty w sposób klasyczny na zajęciach czy z książką tematyczną w ręku.

2. Zagospodarowanie „pustego” czasu
W 2016r. mieszkaniec aglomeracji miejskiej w Polsce dziennie spędzał w podróży średnio 3 godziny i minutę. W tym czasie, kiedy prowadzimy samochód, przemierzamy miasto transportem publicznym czy poruszamy się pieszo, zdecydowana większość z nas korzysta z całej palety „czasoumilaczy”. Podcasty świetnie zagospodarowały tę czasową niszę.
Z audycji korzystamy także przy okazji wykonywania domowych obowiązków.

3. Zaspokojenie potrzeby rozmowy
Życie pędzi coraz szybciej, zobowiązania się mnożą. Podstawę interakcji werbalnej między ludźmi stanowi wymiana suchych komunikatów. Brakuje nam miejsca na zwyczajne, pozbawione uprzednio sformułowanego celu, rozmowy. W mojej opinii podcast, jeśli uczestniczy w nim więcej niż jedna osoba, pozwala na chwilę poczuć się słuchaczowi jak uczestnik dobrego dialogu. Niespiesznego, rozbudowanego, bez pewności w którą stronę dotrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *